Wednesday, October 13, 2004

...mungkin...

salam...

petang ni,hati cekya diselubungi sedih yang amat sangat.kenapa?bahagia yang hilang.gembira yang hilang.gelak ketawa cekya terhapus terus.hanya nampak mata yang merah dan airmata yang mengalir!semuanya silap cekya....terlalu bodoh menilai....

alhamdulillah,after solat dzuhur,cekya semakin tenang.buat pasal pulak,kat office,orang semua dok tengok muka cekya yang dah tak serupa orang....i'm truly hurt.and when i'm hurt,i look like err.....

"...ya Allah,mungkin aku tidak cukup beribadat padamu.mungkin aku sudah banyak mengumpul dosa sedari dulu,sejak aku faham tentang dosa pahala.aku lalai dalam serba serbi.inikah balasanMu ya Allah?jika inilah balasan dunia yang Engkau berikan,aku redha,ya Allah.aku terima ya Allah.bimbinglah aku untuk terus kuat.untuk jalan dilandasan yang betul.yang diredhaiMu,ya Allah.aku tak kuat....tak sekuat dulu..."

tak lama lagi nak bulan Ramadhan.tak sabar rasanya cekya nak beribadat lebih banyak.mungkin diri ni dah jauh terpesong.insya-Allah,cekya mahu perbaiki segalanya...memang cekya dah berazam nak perbaiki diri dan rasanya cekya semakin rindu pada Ramadhan!

to all readers,jaga diri dan rajin-rajinlah beristighfar,sesungguhnya beristighfar itu menghilangkan satu titik hitam di hati kita!

wassalam....

p/s : betapa pedihnya menahan sedih...

No comments: