Tuesday, August 10, 2004

dia kata...

salam semua...

cekya masih di pejabat.tak rasa nak balik lagi.baru lepas cakap dengan seorang kawan.what he said just made me wanna throw up!

he said that he's not looking for looks if he were to find a lady for himself.

dia kata,apa yang penting,keikhlasan dan kebersihan hati.
dia kata,kalau muka cantik sekali pun,kalau dalam hati tu kotor,memang perhubungan tu tak akan ke mana...
dia kata,penilaian dia pada wanita bukan dari rupa paras,bentuk dan other physical traits but what one could offer emotionally.inner beauty la konon!

cekya tak tahu sama ada kenyataan tu ikhlas atau dengan tujuan memancing tapi kenyataan yang sebegitu memang dah tak boleh diterima pakai.it's an ancient pick-up line..
so puhleeeezzzz...!

pada cekya,manusia teramat suka dengan benda yang cantik dan elok.itulah fitrah manusia.dan manusia juga mahukan sesuatu atau seseorang yang sempurna pada mata mereka...dan yang cantik itulah yang sempurna!

bukan nak protes atau apa-apa.cekya sebenarnya sudah jelak dan muak dengan kata-kata semacam tu.cekya rasa it's meaningless..sedih ya?akhir-akhir ini,cekya dah tak punya perasaan sayang lagi.dah blank.kosong.zero...

p/s : teringat cerita '30 hari mencari cinta'...

gwen : apa kaum lelaki nggak mauk lagi sama wanita yang punya inner beauty?
bono : apa itu inner beauty?salon?

hahahha...i guess tak ramai lelaki yang tahu apa itu inner beauty...;)

2 comments:

Anonymous said...

saya tak dapat nak komen tetapi kenapa kita sebagai seorang muslim (islam) selalu menolak apa yang telah digaris pandukan oleh islam itu sendiri dengan menggunakan idealogi kita sendiri., islam telah gariskan panduan mencari teman hidup antaranya *rupa paras *agamanya *keturunnya *dan hartanya jadi terpulang la kepada kita untuk memilih yang mana satu hendak kita mulakan tetapi disarankan kita jadikan rupa paras kepada pilihan yang terakhir.., kalau memang ada manusia yang memang betul betul menggunakan islam sebagai garis panduan hidupnya maka tak salahla apa yang dicakap oleh beliau.., cekya, jangan buangkan perasaan sayang itu didalam hati awak., ini kerana Tuhan telah meletak kan perasaan sayang kepada setiap manusia untuk melengkapkan kita sebagai manusia., awak jangan selalu bersedih. ceria sikit mungkin ini adalah rempah rempah hidup menjadikan awak lebih matang dan dia masa akan datang awak akan lebih kool.., jagadiri.(",). selalu pikir yang baik baik so dengan ini awak akan lebih relax. okies. -------------------> alone

Anonymous said...

saya pun pernah jumpa dan banyak kali dengar pernyataan macam tu.susah nak percaya,and bukan nak prejudis tapi kenyataan,macam akak cakap..semua orang kalau boleh nak yang cantik yang handsome,etc.memang kita somtimes kata tak kisah,but dalam hati tetap kita wish yang kita kalau boleh nak yang good looking..hmm.dan ofkoss orang yang high expectation letakkan inner beauty di tempat kedua.rupa di tempat pertama.lelaki perempuan sama je..itu opinion saya,kak. =)

bak kata ALONE,jangan buang sayang dalam hati akak.sayang itu macam nikmat,harus dirasai,dijiwai. =)

[ zuril ]