Monday, July 12, 2004

::ingat saat indah?::

assalamualaikum..

hari ini,aku terlalu risau.
hati aku tak tenang.

dah puas aku beristighfar,mulut aku tak henti-henti menyebut nama Allah.
semata-mata kerana hendak menenangkan apa yang berkocak dalam hati aku.
dah puas aku menyibukkan diri di pejabat ni.
sekarang, pukul 7:07 petang dan aku masih lagi di sini.

yang paling bodoh sekali,aku tak pasti apa yang aku asyik risaukan.
ada yang pesan,tak perlu risau,tak payah nak fikir.
aku dah macam tu.perangai aku memang macam tu.apa daya aku?
apa kudrat aku untuk aku bisa mengubah apa yang telah terjadi?
apa kuasa aku untuk menentukan masa depan aku?

aku mengaku.
aku tak matang dalam mengendalikan emosi.
aku tak pandai dalam mengatur apa yang aku boleh dan tak boleh rasa.
tapi aku dah macam tu.

memang.
memang kita perlu berubah untuk menjadi lebih baik.
tapi perlukah kita korbankan siapa kita sebenarnya.
dan menjadi hipokrit yang baik?
tak ada siapa yang sempurna dalam dunia ni,kan?

~~~~~~~~~~~~~~

i chatted with ika,my virtual little sister.she's taking medicine in belfast,uk.i talked about half of my worries with her.something to do with illness.she was so helpful.i owe her big time!!and she was so patient,leading me,going thru the facts with me.
thank you so much dr ika...

and i have to deal with another half by myself.would i able to do it?i truly hope that things will be better tomorrow.pray for me,friends..coz i'm in this condition for days and i really hope that i'll be better tomorrow morning..

it's 7:44pm now.i'm gonna pray and then,head home.
take care friends..and try to stay calm & happy,coz you'll never know,when you're gonna be down...

wassalam

2 comments:

Anonymous said...

firman Allah..." Dengan Hanya mengingati Allah, Hati Hati... akan menjadi Tenang," percaya la..sebenarnya awak tidak sepenuhnya ingat kepadaNya.. apa yang banyak bermain diotak awak adalah sebaliknya...kan? tapi takpe...ajarlah otak awak supaya banyak banyak ingat kepadaNYa... sesungguhnya memang hati awak akan tenang.. " Percaya lah.. Tuhan tidak sekali Mungkir JanjiNya "....alone...

p/s: cekya takecare.. try mengadu kepadaNya pada akhir malam (1 per 3 malam) dalam lebih kurang 3.59 pagi.. kerana waktu waktu begini Tuhan turun ke langit dunia (terlalu dekat dengan kita) untuk mendengar segala rintihan manusia kepadaNya...

Anonymous said...

cekya....
samer cm ly.... kengkadang risau xmenentu.... pk bagai nk rak.. but xtahu pk aper.... :(